| NL
Bij de eerste series op rijstpapier is het uitgangspunt steeds een foto die letterlijk verbonden is met de tijd dat ik een kind was. Daar gebruikte ik mijn vaders documentatie voor: onze kinderfoto’s, zijn vogelfoto’s. Tegenwoordig kan de drager en de gebruikte techniek van alles zijn en komt het beeld voort uit mijn eigen documentatie en verzamelingen: kindertekeningen, gevonden plaatjes, gebruikt textiel - vaak in combinatie met tekstfragmenten. Maar steeds opnieuw is het verhaal hoe het zien en ervaren in de kindertijd zich verhoudt tot de dilemma’s van de volwassen wereld.
Bij de eerste series op rijstpapier is het uitgangspunt steeds een foto die letterlijk verbonden is met de tijd dat ik een kind was.
Op een gegeven moment was uitsluitend met kunst bezig zijn niet meer genoeg. Ik ben me gaan richten op projecten waarin ik samenwerking zoek met niet-kunstenaars.
Nepal is ook een werkplek: het overal aanwezige handwerk en ambacht is voor mij een bron van inspiratie.
Bij documenteren gaat het om goed kijken en luisteren, het moment waarnemen dat er iets ontstaat wat er toe doet en daarop inhaken.